پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

تقدیر از "داریوش مهرجویی" در جشنواره «مسقط»

جشنواره بین‌المللی فیلم «مسقط» در حالی آغاز به کار کرد که  آثار سینمایی ایران، حضور پررنگی در آن دارند.

به گزارش آی‌فیلم، مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم «مسقط» به عنوان یکی از جشنواره های مهم سینمایی عرب، شامگاه دوشنبه ۶ فروردین ماه در مسقط ، پایتخت عمان در حالی برگزار شد که سینمای ایران نقش پررنگی را در آن ایفا می کند.

 در این مراسم "داریوش مهرجویی" به دلیل فعالیت های تأثیرگذار در سینمای آسیا و خاورمیانه و تفکر و روش خاص در فیلمسازی مورد تقدیر قرار گرفت.  دکتر "بهمن اکبری" رایزن فرهنگی ایران به نمایندگی از این فیلم ساز تندیس و تقدیرنامه را دریافت کرد.

درحاشیه تقدیر از "داریوش مهرجویی"، مستند ساز ایرانی "حبیب باوی ساجد"، پیرامون جایگاه داریوش مهرجویی خاطرنشان کرد : تقدیراز داریوش مهرجویی باعث مباهات رویدادهای سینمایی است. مهرجویی توانست شیوه جدیدی از اندیشیدن و تفکروفلسفه ی عملی را باسبک منحصربه فرد سینمایی اش روایت کند.

 "غسان مسعود " بازیگر و کارگردان نامدار سوری که درایران برای بازی در فیلم بازمانده به کارگردانی روانشاد "سیف الله داد" در نقش شمعون و در سینمای جهان با بازی در فیلم «قلمروی بهشت»، ساخته ریدلی اسکات درنقش صلاح الدین ایوبی شناخته شده است، وفرانکیو نیرو بازیگرایتالیایی فیلم های هالیوودی، میرا نیرا کارگردان برجسته هالیوودی نیز می توان اشاره کرد.

در این جشنواره بیش از 100فیلم به رقابت می پردازند."عباس رزیجی تنها فیلم‌ساز ایرانی بخش فیلم های بلند سینمایی است که بافیلم “دَمِ سرد” در بخش مسابقه حضور دارد.

حبیب باوی ساجد مستندساز ایرانی نیز در دهمین جشنواره بین المللی فیلم مسقط، به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در میان هیأت داوران قضاوت آثار مستند را به عهده دارد.

علی حیاتی دیگر فیلم سازایرانی با فیلم کوتاه داستانی «او» در بخش مسابقه فیلم های کوتاه حضور دارد. در بخش فیلم های مستند، مهدی طرفی، دیگر فیلم سازایرانی با فیلم مستند سینماآزادی به رقابت می پردازد.

دهمین جشنواره بین المللی فیلم مسقط باشعار «سینما همه مارا گردهم می آورد» ۶ الی ۱۲ فروردین ماه سالجاری در پایتخت عمان برگزار می شود.

 س م/ ص گ

این مطلب را به اشتراک بگذارید